Monday, October 5, 2009

Check Point 4

“Kalau tengok peta, macam jalan yang aku lalu tadi. Ade kolam. Tapin tadi macam paya jer. Baik aku Tanya tukang sapu nie. Ha nie la gunanya kompas masyarakat.” “Kak, kat ne kolam kak?” Tukang sapu tu maklum kan kolam renang tu ade di hadapan lagi. Kolam renang ke yang dimaksudkan dalam peta ni. Jalan je la, benda nie mesti kat hujung jalan.

Jauh juga aku jalan. Tapi aku teruskan aje sampai habis jalan. Dari jauh kelihatan kotak oren digantung ditepi kolam. Aku pun berlari menuju ke kotak tersebut. Kononnya nak cepat sampai. Sebab kak zam dah dekat kat belakang. Selesai stepler aku berlari menuju ke CP 5 di Persimpangan Air Kuning. Masa nak pergi jalan utama tu aku lihat kak zam tengah stepler CP 4.

Mujur la aku ade bawa air masak, boleh la aku basahkan tekak, sebelum aku teruskan perjalan ke CP seterusnya.

7 comments:

hisyamchemat said...
This comment has been removed by the author.
hisyamchemat said...

Bukan stappler kak oii tapi puncher. Kita guna untuk punchkan pada kad kawalan. Kalau stapplekan nanti melekat.

aimanarif said...

salam.. hehehe stappler kat opic.. hehehe gelak aku baca komen bos kite huhuhu ingat sampai mati nama puncher 2 kak oii..hehehe

kakkoi6779 said...

Kalau tak ditegur mcm mana nak tahu benda tu salah. Rasanya ramai jugak yang tak tahu tp buat-buat tahu je nyebutnya.

WARNA WARNI KEHIDUPAN said...

haah kak, saya sokong tu. teguran tu buat kita ingat sampai bebila.

WARNA WARNI KEHIDUPAN said...

Pah, masa aku buat tu member aku mintak steppler, tu yg aku buat semuanya stepler.

Alasan jer tu.

WARNA WARNI KEHIDUPAN said...

KZ bg akak punya laman, sy tak de la