Monday, October 5, 2009

Check Point 3

Masa nak masuk ke pondok tadi, saya ade terperasan pintu masuk ke Taman Haiwan. Kat simpang tiga tadi tunjuk taman haiwan terus. Kalau tengok kat peta ade jalan pintas. Tapi ditengah2 tu macam ade berpagar tapi bleh lalu kat tepi2 tu.

“Nak ikut jalan pintas ke tak nak. Jalan utama jauh sikit, jalan pintas nie dekat sikit. Ala tak pe la ikut jalan utama, tak risau kalau sesat. Dah la sorang2. Takut aku.”

Saya terus kan perjalanan menuju Taman Haiwan. Kedudukannya kat tepi jalan sebelah kiri. Jalan punya jalan. Saya terperasan arrow ke taman haiwan. Lalu tanpa fikir panjang, saya pun masuk ke kawasan taman haiwan tu.

“Mana kandang rusa, yang ade kandang kuda, , burung dan beberapa lagi la. Tapi tak de pun kandang rusa’ kata kat taman haiwan. Kalau nak patah balik penat nie. Tadi turun bukit tak pe, nie nak naik bukit. Peh!!!.

Bila tengok peta balik, kawasan kandang rusa tu tak de pun kolam dan kedudukan memang kat tepi jalan utama. Sah memang dah salah jalan. Baik patah balik, sat lagi makin jauh.

Saya pun patah balik kat jalan utama dan terus mara kedepan. Rupa2nya memang ade kandang rusa kat situ. Macam mane saya tak perasan sign board kandang kuda kat depan tu. Buang masa jer.

Sampai kat kandang rusa, saya lihat kotak oren tu macam kat dalam kandang jer. Biar betul dia orang nie? Nak ikut mane nie, kiri ke kanan yang paling cepat. Sedang asyik tercari2, pakcik yang sedang mencuci kandang suruh ikut sebelah kiri. Sebelah kanan tak de jalan menurut beliau. Saya pun terus belok kiri dan menuju ke kotak oren CP 3. Masa menuju ke CP 3, saya terlihat jalan yang menuju ke taman haiwan yang saya masuk tadi. Ade jalan pintas rupanya. Buang masa lagi saya nie.
Bila dah sampai di kotak oren, saya pun keluarkan score card untuk distepler. Tetapi sesuatu telah terjadi.

No comments: