Monday, October 5, 2009

Check Point 2

Ha nie senang cikit. Masa masuk tadi saya ade berhenti di depan surau tu untuk singgah ke toilet.

“Eh, tengok peta dulu, mane tahu ade jalan pintas. Ha ade pun. Ikut bukit nie la, jumpa belakang surau, tak yah nak guna jalan utama, jauh. Bleh save time.”

Masa saya nak naik bukit menuju ke surau kelihatan Rino sedang berlari menuju ke CP 1. “Awal nya budak nie sampai”. Mesti saya lewat masa nak cari lorong tadi nie, tu sebab Rino dapat kejar.

“Aduh nak lari tak larat. Badan dah sihat naik bukit la plak, tak pe la jalan aje la”. Baru saja saya nak sampai ditepi suran, Rino dah ade kat belakang dan terus potong saya.

“Ha, ikut belakang dia la”.

Tapi tak sempat nak kejar Rino dah hilang. Terpaksa la saya mencari kat mane kotak oren tu. Jalan punya jalan, jumpa juga kotak tu tersangkut kat belakang sebelah kanan surau. Bila dah stepler, CP seterusnya di Taman Haiwan (Kandang Rusa).

No comments: