Monday, October 12, 2009

Check Poin 10

Alhamdulillah....

Akhirnya sampai juga aku ke CP 10 Kampung Idaman (Perak). Aku memang dah tau da, kalau kita jumpa Kg Idaman tu mesti jauh lg kena jln nak cari rumah perak plak. Memang sah tu dia kat hujung sekali tu rumah nya. Kebetulan masa tengah mencari tu jumpa KZ, so sempat la posing jap. Pastu jalan sama2 utk balik ke pondok kat padang padi. Balik nie nak ikut jln pintas jer. masa nak masuk hutan tu kami terjumpa sebuah kereta peronda lalu tanya jalan pintas. Kata mereka ikut jalan bawah lagi dan macam2 lg. Bila pi sana tak de pun jambatan spt yg dikatakan tu. Apa la agaknya baru terjaga dr mimpi kot mereka nie.

Akhirnya kami ikut juga peta. Main jalan jer. masuk kebun durian dan tanya orang lg. Rupa nya kami dah dekat. bila turun bukit jer dah nampak pondok kami. Lalu aku pun cepat2 la turun bukit untuk ke penamat. Ingatkan kami orang yang terawal yang sampai, tapi dah ramai rupanya yang tiba dulu. Sampai saja kat pondok, aku terus serak orientering card dan capai minuman. Tekak aku memang kering tadi. Air yang dibawa pun dah habis. Selesai minum aku ambil roti untuk alas perut sambil menanti rakan2 yang lain.

No comments: