Monday, October 5, 2009

Check Point 5

“Mak datok tingginya bukit. Nape la adik2 nie cari tempat yang tinggi. Kami nie orang2 yang dah berumur mane larat nak panjat bukit. Memangla kami polis tapi dah lame service, agak kurang fitnya tu. Lain la kalau masa muda2 dulu. Mesti berlari panjat bukit yang curam tu.”

Tapi terpaksa juga panjat bukit tu. Rasa macam nak duduk jer atas jalan tar. Kaki nie pun dah nak tercabut rasanya. Masa dalam perjalan tu, cik Yasser dan cik hafiz naik motor menuju ke atas bukit. Motor yang mereka naik pun macam tak larat nak menampung keberatan badan mereka berdua. Sekiranya mereka menuju kea rah atas maka jalan yang aku tuju nie betul la.

Jalan punya jalan akhirnya sampai juga aku ke empangan air kuning. Tapi masa tu tak denya aku nak tengok ade tak empangan kat kawasan tu. Bila aku Nampak kotak oren jer terus je aku meluru ke situ. Bila tengok nombor sama dengan dalam peta terus jer aku puncher kat petak ke 5. Masa tu mereka berdua masih ade lg kat situ. Bunyi letupan mercun tadi dia orang la yang buat. Ok juga, maka monyet2 yang ade kat kawasan tu pun bertempiaran lari. Selamat dari kena ganguan monyet2 hutan.
Aku terus kan perjalan menuju ke CP seterusnya.

No comments: