Monday, October 5, 2009

"HILANG"

“Eh, mane nie score card aku nie? Tadi aku pegang dengan peta nie.” Aku tengok dalam beg tak de, dalam poket tak de. Sah la memang tercicir. Bila tengok aku tercari2, pakcik tadi pun menegur mengapa aku begitu.

Dengan perasaan hampa aku maklumkan ade barang yang tertinggal. Dalam hati tu aku rasa macam nak menangis aje kat situ. Dah la penat. Bila sampai kat situ, kad tak de plak. Apa harus aku buat. Give up aku. Kay hati nie macam tak nak terus kana je game ini. Aku nak rehat aje kat pondok tu. Tapi rasa rugi plak, bila tengok rakan2 nanti bercerita tentang pengalaman mereka. Kalau nak minta card tu balik dah buang masa. Tapi CP 1-3 aku dah tahu boleh terus tuju aje.

Baik aku patah balik. Ikut jalan yang aku masuk tadi. Kot2 tercicir. Bercinta sungguh aku nak naik bukit kat kolam tadi. Tinggi. Tapi mungkin cicir kat situ. Tak de gak. Emmm..... patah balik la jawabnya.

Masa aku keluar dari lorong taman haiwan menuju ke pondok, Kak Zam seolah2 dapat membaca perbuatanku. Beliau suruh aku tunggu jerk at tempat aku berjalan tu. Rupa2nya kad tu ada pada dia. Syukur Alhamdulillah. Gembira tak terhingga rasanya. Mujur kak zam jumpa. Kalau tak mesti kena mula dari awal. Kak zam kata dia jumpa kat pintu gerbang Taman haiwan. Ha kat situ la aku dok belek peta sebab nak guna jalan pintas. Akhirnya kad aku yang terjatuh.

Memang aku ade niat nak masukkan kad aku tu kat dalam poket, tapi tangan tak terus simpan sebaliknya terus jer pegang.

Lepas dapat kad dan ucap terima kasih kat Kak Zam aku terus tuju ke kandang rusa. Lepas stepler aku tuju ke CP 4 (Kolam).

1 comment:

kakkoi6779 said...

Ingat hati nak pedajal, nasib baik awak punya kah, kah, kah