Saturday, October 24, 2009

Gara-gara Flying Fox

Alamak, dah terlewat bangun. Jam menunjukkan pukul 6.45 pagi. Sempat ke aku nak bersiap nie. Itu pun mujur lah suami aku yang tersedar, kalau tidak mau nya terlajak sampai kesiang. Nie gara2 aku tidor lewat la malam td.

Apa lagi macam lipas kudung la aku bersiap. Mandi pun ala kadar jer. Selesai mandi jam 7.00 pagi. Masa tengah berkemas tu teringat plak yang kad bank aku ada pd suami. Lupa plak nak ambil. MAcam mane nie duit ade RM 6.00 jer. Itu pun balance semalam. Nak isi minyak pun tak cukup. Dalam dok bersiap tu, puas aku memikirkan mana nak cari duit nie. Minyak bleh lah guna kad kredit. Cam ne plak nak makan, mana cukup RM 6 ajer.

Cuba cari kat beg kerja, mana tahu ada selit-selit. Aku buka zip belakang ade RM 1, zip tengah tak de, zip depan pun tak de. Macam mane nie. Nak pinjam duit adik ipar, malu plak. Lastly aku buka poket depan. Alhamdulillah. Ade RM 25. Mujur ade. Total aku ade RM 35 la. Aku tumpang Mala ajer la. Lalu aku capai telefon dan telefon Mala. Maklumkan yang aku nak tumpang dia. Nasib menyebelahi aku bila mala tak keluar lagi. Jadi aku berpeluang untuk tumpang dia. 10 minit kemudian Mala dating dan aku pun bertolak ke UiTM Shah Alam.

Nie la pengalaman aku, bila duit kat tangan ade RM 6 aje. Tak pernah aku tinggal duit banyak tu aje. NIe gara2 malas nak cucuk duit kat bank, aku bagi kad kat suami. Last2 aku plak yg gigit jari.

No comments: