Wednesday, August 5, 2009

DUGAANKU

Minggu lepas anak sulungku demam satu minggu. Puas pi klinik dan hospital besar tapi just bagi ubat demam dan selsema jer. Masa pegi sana fuh ramai giler, 2 jam lebih aku tunggu turn untuk di panggil. Risau juga takut ada dikalangan pesakit2 yang berkunjung tu ade yang dah kena H1N1. Dah la kami semua tak pakai 'mask'. Aku ingat kena tahan wad, sebab masa kat rumah aku cek suhu amir 38 degree. Tapi tak kena tahan sebab suhu dah turun. Cuma pantau keadaan amir kerana kelihatan seperti kelenjarnya bengkak. Ok lah tak payah tidor kat hospital. Kalau tidor kat hospital, kesian anak aku yang kecil tido kat umah. Aku tak pernah berpisah dengan dia sejak lahir lagi.

Minggu nie, anak kedua aku plak yang demam. Amirul demam sebab nak tumbuh gigi kot. Kata orang2 tua dia nak ambil upah. Jenuh juga dibuatnya sebab sekarang nie dia asyik nangis jer. Pas tu kalau tinggal seorang pasti dia nangis. Kesian pun ada. tapi kalau anak aku tak baik demam lagi aku rasa, aku tak join la dia orang pi Pulau Kapas. Aku tahu kalau tak pergi hilang 30 markah aku, memang banyak tapi akau lebih risaukan anak aku.

Walaupun amirul demam, plan aku nak menginap di sunway tetap diteruskan jua. Ini kerana bilik dah dibooking, conformition dah dibuat. So, pergi la. Tapi pagi nie aku kena kerja dulu. Petang baru bleh balik awal. Aku consider juga pada bos nie, sebab dia baik aku pun kerja la. Kalau bos lama... akan difikirkan dulu.....

Aku harap anak2 aku akan sembuh secepatnya. Nak keja pun tak senang sebab terfikirkan keadaan anak kat umah. Semoga ALLAH selamatkan keluarga ku . Amin.

No comments: